Historien bag

Tolkegruppen Oversættergruppen P/S har rødder tilbage til 1986, hvor det blev stiftet under navnet Integrationsgruppen. Det skete på et tidspunkt, hvor globaliseringen begyndte at stille krav til, at vi dagligt kunne kommunikere med hinanden på tværs af sprog. Samtidig oplevede man i Danmark, at der kom mere arbejdskraft fra udlandet og ikke mindst bevirkede en række flygtningestrømme op gennem 1980’erne og 1990’erne, at tolkebranchen voksede støt. Der var især brug for tolkning til og fra arabisk, bosnisk/serbisk/kroatisk, polsk, russisk og tyrkisk. Klik her for at se vores sprogguide.

I løbet af årene udvidede vi vores skriftlige arbejde, og i 2011 startede vi Oversættergruppen, som er vores specialiserede oversættelsesafdeling. Oversættergruppen er kontinuerligt vokset, og mange af vores kunder får i dag gavn af både tolkning og oversættelse i deres hverdag.

I dag tæller virksomheden over 500 dygtige tolke og oversættere, der arbejder på freelancebasis. Vi dækker over 130 forskellige sprog og dialekter, og med mere end 30 år som sprognørder er vi stolte af at kunne tilbyde vores kunder skræddersyede løsninger af høj kvalitet.

På vores hovedkontor, der ligger i hjertet af København, sidder 12 medarbejdere klar til at servicere vores kunder.
Besøg os gerne på kontoret, eller kontakt os på mail eller telefon her.

Vores medarbejderprofiler

Tolkegruppen

Nicolai Elhøj Nielsen

Kontakt mig direkte:
E-mail: info@tolkegruppen.dk
Telefon: 43 71 61 00

Studentermedhjælper og tolkekoordinator.
Læser kandidat i kommunikation og IT på RUC.
Sprog: Dansk og engelsk.
Nicolais arbejdsopgaver er 1) kundeservice, 2) samarbejde
med vores tolke 3) planlægning og koordinering af kundebestillinger.

Anissa Belkhaoui

Kontakt mig direkte:
E-mail: info@tolkegruppen.dk
Telefon: 43 71 61 00

Ansvarlig for tolkning og bestyrelsesmedlem.
Uddannet markedsføringsøkonom.
Sprog: dansk, engelsk og fransk.
Anissas arbejdsområder er 1) kundeservice, 2) samarbejde med
vores tolke, 3) ansvarlig for tolkeafdelingen, 4) supplerende økonomiassistent.

Nanna Holm Thyboe

Kontakt mig direkte:
E-mail: info@tolkegruppen.dk
Telefon: 43 71 61 00

Studentermedhjælper, kommunikations- og marketingsassistent & tolkekoordinator.
Læser MSc i Diversity and Change Management på CBS. Uddannet sprogofficer.
Sprog: Dansk, engelsk, spansk, pashto og tysk.
Nannas arbejdsopgaver er 1) Markedsføring og intern/ekstern kommunikation,
2) SoMe og content og 3) planlægning og koordinering af tolkeopgaver.

Oversættergruppen

Regine Frederikke Egholm

Kontakt mig direkte:
E-mail: regine@oversaettergruppen.dk
Telefon: 43 71 61 00

Projektkoordinator, oversættelse.
Cand.soc. fra CBS.
Sprog: dansk, engelsk, tysk og hebraisk.
Regines opgaver er 1) kundeservice, 2) samarbejde
med vores oversættere, og 3) salg/markedsføring.

William Schou

Kontakt mig direkte:
E-mail: william@oversaettergruppen.dk
Telefon: 43 71 61 00

Projektkoordinator, oversættelse.
Cand.mag. fra Københavns Universitet.
Sprog: dansk, engelsk og italiensk.
Williams’ arbejdsopgaver er 1) kundeservice, 2) samarbejde
med vores oversættere, 3) ansættelse af oversættere,
4) ansvarlig for vores erhvervstolkeafdeling.

Tina Pind

Kontakt mig direkte:
E-mail: tina@oversaettergruppen.dk
Telefon: 43 71 61 00

Projektkoordinator, oversættelse
Cand.ling.merc.
Sprog: dansk og engelsk.
Tinas opgaver er 1) kundeservice, 2) samarbejde
med vores oversættere, og 3) fakturering af oversættelser.

Ida Aaskov Dolmer

Kontakt mig direkte:
E-mail: ida@oversaettergruppen.dk
Telefon: 43 71 61 00

Studentermedhjælper & tolke- og oversætterkoordinator.
Læser BA i engelsk på KU.
Sprog: Dansk, engelsk og fransk.
Idas arbejdsopgaver er 1) kundeservice, 2) samarbejde
med vores tolke 3) planlægning og koordinering af kundebestillinger.

Økonomi

Lone Busch Jensen

Løn- og regnskabansvarlig.
Lones arbejdsområder er 1) udarbejdelse af løn
og regnskab og 2) fakturering af kunder.

IT og digitalisering

Jesper Reimert

IT-ansvarlig.
Under uddannelse til datamatiker.

Administrationen

Ben Belkhaoui

Bestyrelsesformand
Sprog: arabisk, fransk, dansk og engelsk.
Mere end 30 års erfaring som tolk inden for rets- & sundhedsvæsnet,
kommuner og registreret polititolk.

Jesper Harder Søndergaard

Administrerende direktør.
Uddannet sprogofficer og master of Laws, LL.M.
Sprog: dansk, engelsk og pashto.